Siirry sisältöön

Hymyilyttäviä tuloksia Asiakastyytyväisyyskyselystä 2025

Keväällä toteutettu asiakastyytyväisyyskyselymme toi mukanaan erinomaisia uutisia ja asiakkaidemme palaute sai meidät hymyilemään.

Erityisesti ilahdutti se, että asiakkaamme pitävät Voimatelia luotettavana alan huippuosaajana. Lisäksi yhteyshenkilömme saivat runsaasti kiitosta asiantuntemuksestaan ja palvelun sujuvuudesta. Näistä vahvuuksista pidämme kiinni jatkossakin.

Samalla tunnistimme alueet, joissa voimme kehittyä entisestään. Jatkossa panostamme erityisesti toimitusaikojen selkeämpään viestintään sekä palveluidemme kilpailukykyyn.

Miksi teemme vuosittaista kyselyä?

Asiakaskyselyn tarkoitus on selvittää asiakkaidemme kokemuksia Voimatelin onnistumisesta seuraavilla osa-alueilla: markkinointi ja viestintä, asiakasyhteyshenkilön toiminta, palaverikäytännöt, toimitukset, palvelun ja toimituksen laatu, reklamaatioiden käsittely, yrityskuva, toimittajan valintaan vaikuttavat tekijät ja NPS -suositteluindeksi.

Tänä vuonna kyselyn vastausprosentti oli 62, joka pysyi ilahduttavasti lähes samalla tasolla kuin vuonna 2024 (66 %). Tietoa kerättiin helmikuussa 2025 puhelinhaastatteluiden ja sähköpostikyselyiden avulla. Suuret kiitokset kaikille kyselyyn vastanneille!

Voimatelin vahvuudet ja kehittämiskohteet

Suosittelun osalta Voimatelin asema toimialan parhaimmistossa on edelleen vahva. Asiakkaamme näkevät meidät luotettavana ja hyvämaineisena kumppanina, mikä vahvistaa suositteluhalukkuutta selkeästi. Luotettavuus ja hyvä maine ovat asiakkaidemme keskuudessa yhtä merkittäviä brändin vahvuuksia kuin aiempinakin vuosina.

Vastaajat arvostavat erityisesti sitä, että palvelujen käyttöönotto, opastus ja palveluiden toimitus sovitusti ovat Voimatelin selkeitä vahvuuksia.

Kehittämisen varaa asiakkaamme näkivät erityisesti palvelujen kilpailukyvyssä. Myös markkinointiviestinnän osalta olemme onnistuneet kehittymään positiivisesti, mutta edelleen voimme tehdä asioita paremmin. Kehitämme tällä hetkellä erityisesti palveluiden sisällön viestintää. Viime vuoden panostukset Voimatelin brändin kehittämiseen ja viestintään ovat alkaneet näkyä, mikä on hienoa huomata.

Vaikka toimitusaikojen osalta kehitystä on tapahtunut, tämä on edelleen selkeä kehittämiskohteemme. Onneksi asiakkaamme ovat kuitenkin tyytyväisiä palvelun kokonaislaatuun ja yhteistyön helppouteen. Kiitosta saimme myös joustavuudesta ja asioinnin mutkattomuudesta.

NPS 2025

Vuoden 2025 NPS-arvomme on 36, mikä tarkoittaa, että asiakkaamme suosittelevat meitä selvästi aiempaa innokkaammin. Arvo on noussut merkittävästi vuoden 2024 tasosta (NPS 17), mikä kertoo määrätietoisesta työstämme asiakkaiden tyytyväisyyden eteen.

Kiitos kaikille arvokkaasta palautteesta. Tästä on hyvä jatkaa kohti yhä parempaa asiakaskokemusta.